Łódzkie Orlęta - spadkobiercy niepodległości

 

Od września 2019 r. nasza szkoła bierze udział w projekcie edukacji patriotycznej "Łódzkie Orlęta - spadkobiercy niepodległości".  Uczniowie i nauczyciele wezmą udział w szeregu ciekawych działań: warsztatach, wycieczkach, spotkaniach edukacyjnych,kursie edukacyjnym, których celem jest propagowanie i pielęgnacja łódzkich tradycji walk o niepodległość. Honorowy patronat nad projektem objęła Pani Prezydent Miasta Łodzi i Łódzki Kurator Oświaty, a organizatorami są: Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi, Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi oraz Zarząd Główny Legionistów Polskich i ich Rodzin w Łodzi i Zarząd Stowarzyszenia Upamiętniania Armii "Łódź" w Łodzi.

...............................................................................................................

11 września 2019 r. odbyły się pierwsze zajęcia dla koordynatorów projektu. Otrzymaliśmy ciekawe materiały, które zostały przekazane do szkolnej biblioteki, są już dostępne dla wszystkich zainteresowanych uczniów i nauczycieli.

 

 

 ...............................................................................................................

W dniu 19 września 2019 r. uczniowie klas ósmych wzięli udział w warsztatach strzeleckich. Warsztaty te zorganizowane zostały w ramach projektu edukacyjnego wychowanie patriotyczne "Łódzkie Orlęta - spadkobiercy niepodległości". Oprócz tego uczniowie zapoznali się z wojenną historią Miasta Łodzi, jak też mieli możliwość rozmowy z przedstawicielami służb mundurowych.

 

 ...............................................................................................................

Podróż historyczno-wojskowa jaką odbyliśmy 2 października szybko zmieniła nasze myślenie o wycieczce autokarowej – na którą się wybieraliśmy ;) Bo dokładnie była to:
podróż – cały dzień jazdy, zwiedzania, poznawania nowych osób;
historyczna – bo szlakiem walk Legionów Polskich i Armii „Łódź”;
i zdecydowanie wojskowa – widzieliśmy czołgi, bunkry i prawdziwych żołnierzy;
A to wszystko w deszczu i o suchym prowiancie!
Nasza trasa przebiegała przez Boczki koło Szadku – małą wioskę, w której pełen pasji pan Jacek Kopczyński oprowadził nas po swoim skansenie pojazdów wojskowych wprowadzając w klimat naszej „wycieczki”. Później przejechaliśmy do jednostki wojskowej w Sieradzu gdzie zwiedziliśmy sale tradycji 15 Sieradzkiej Brygady Wsparcia Dowodzenia, koszary z 1939 roku a pan mjr Wiesław Bednarski opowiedział nam o sprzęcie łączności, broni i wyposażeniu żołnierskim – tym historycznym jak i tym współczesnym (np. o husarskich skrzydłach które służyły w walce psychologicznej i straszyły wroga, czy o współczesnym hełmie w polskiej armii który może ważyć nawet 1,6kg!). Mieliśmy też okazję poromawiać z żołnierzami, o ich służbie i o tym że nie tylko ćwiczą ale też baaardzo dużo się uczą. Kolejnym punktem podróży była Warta i okolice. To tam mogliśmy obejrzeć tradytory – schrony na jeden ciężki karabin maszynowy, położone w dolinie rzeki. Bunkier o powierzchni 2x2m gdzie znajdował się ciężki sprzęt i dwóch żołnierzy – zrobił na nas spore wrażenie. W samej Warcie poznaliśmy historie żołnierza walczącego w I i II wojnie światowej, pilota pułkownika Stanisława Skarżyńskiego który jako pierwszy Polak przeleciał nad Atlantykiem ustanawiając światowy rekord odległości lotu. Zwiedziliśmy także gotycki kościół pw. Św. Mikołaja z jego cennymi zabytkami m.in. ogromnym tryptykiem w ołtarzu głównym. Na zakończenie naszej podróży wyznaczono okoliczne wsie, gdzie oddaliśmy hołd poległym żołnierzom przy pomnikach i kwaterach ukrytych gdzieś na pobliskich cmentarzach. Cisza tych miejsc pomogła podsumować naszą wyprawę i podjąć wyzwanie o żywej pamięci walczących o wolną Polskę. To była niezwykła podróż…

eTwinning

 

 Strona programu ->

 

 

 

Nasze działania w programie

(rok szkolny 2018/2019)

 

Poprzez Niepodległą

 

TwinSpace projektu ->

 

O projekcie:

Członkowie projektu: nauczyciele i uczniowie ze wielu miejscowości w Polsce.
Założeniem projektu jest stworzenie wirtualnego przewodnika po miejscowościach w Polsce.
Wspólne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości (tworzenie i wysyłanie kartek z życzeniami).
Opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”.

 

 

 

Nasze działania w programie

(rok szkolny 2017/2018)

 

 

Jobs of the future - our future jobs

 

TwinSpace projektu ->

Rozpoczęliśmy nowy projekt eTwinning "Jobs of the future - our future jobs" (tłum. "Zawody przyszłości - nasze przyszłe zawody"), w którym nasi siódmoklasiści zgłębiają zagadnienia związane z pracą, karierą i rozwojem osobistym. Pierwszym etapem było opisanie w języku angielskim swojej wymarzonej pracy. Kim chcę zostać? Jakie cechy powinienem posiadać? Co muszę zrobić, by zdobyć wymarzony zawód? Pomysły dojrzałe i konkretne! Jesteśmy pod wrażeniem! Wkrótce uchylimy więcej rąbka tajemnicy...

 

 

 

 

Healthy life - happy life

 

TwinSpace projektu ->

 

 

 

Christmas Cards Exchange

 

TwinSpace projektu ->

 

 

 

Nasze działania w programie

(rok szkolny 2016/2017)

 

Catch Scratch and code a message!

 

TwinSpace projektu ->

 

Zadaniem uczestników projektu jest tworzenie w programie Scratch własnych programów, których tematyka została zaplanowana na każdy miesiąc:

  • Grudzień - Making Christmas cards (animations)
  • Styczeń - We create projects in which students learn vocabulary in English language (winter subjects, i.e. snow, winter, snowman, etc.)
  • Luty - Creating projects in which we describe our city, where our students live in (of course in English)
  • Marzec - My favorite book.
  • Kwiecień - Easter celebrations (Easter cards)
  • Maj - You are choosing the subject of the project. Let your creativity get carried away!
  • Czerwiec - creating projects in which students plan their holiday travel.

 

Międzymiastowe programowanie (relacja)

 

 

Matematyka jest piękna

 

 TwinSpace projektu ->

 

Celem projektu jest zachęcenie uczniów do odkrywania w matematyce piękna. Pokazania jej szerokiego zastosowania w sztuce, architekturze, kulturze, muzyce oraz wielu dziedzinach życia codziennego.

 

Prace z wykorzystaniem figur płaskich

 

Figury geometryczne wokół nas

 

Konkurs matematyczny "Konkursowo - odlotowo!"

 

 

 

Handmade Xmas cards

 

TwinSpace projektu ->

 

Finał projektu

 

 

Kompetencje na szóstkę

 

   Strona projektu ->

 

Kompetencje na szóstkę

Uczniowie klasy 4c w tym tygodniu rozpoczęli realizację projektu "Kompetencje na szóstkę", którego organizatorem jest Fundacja Uniwersytet Dzieci. Dzięki udziałowi w programie Czwartoklasiści będą rozwijać kompetencje społeczne (kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość), kształcić umiejętność krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania. Projekt realizowany będzie do końca roku szkolnego. Pierwszy etap programu to poznawanie swoich talentów i mocnych stron :)

 

 

Dlaczego czasem lepiej w drużynie?

W miniony czwartek uczniowie klasy 4c realizowali kolejne zadanie w ramach projektu "Kompetencje na szóstkę". Temat, który tym razem wzięliśmy na warsztat brzmiał "Dlaczego czasem lepiej w drużynie?". I tak Czwartoklasiści pracując zespołowo m. in. zaprojektowali maszyny, które nie istnieją, ale które uprzyjemniłyby nam życie oraz zbudowali swoje własne modele zaprojektowanych maszyn :)

 

 

Jak zrealizować projekt?

Czy pamiętacie takie bajki jak np. Miś Uszatek, Sąsiedzi, Smerfy, Kot Filemon czy Krecik? W miniony piątek uczniowie klasy 4c podsumowali projekt "Za czasów WIECZORYNEK". Projekt ten był realizowany w ramach udziału w programie "Kompetencje na szóstkę".  Były plakaty, informacje i scenki, dzięki którym wczuliśmy się w klimat prezentowanej bajki. Na koniec poznaliśmy wyniki ankiety, którą Miłosz i Kajetan przeprowadzili wśród nauczycieli i pracowników szkoły. Chłopaki pytali o ulubioną bajkę z dzieciństwa. Zgadnijcie, którą wieczorynkę najczęściej wskazali nasi respondenci :)

Przygotowujemy zaproszenie na grę terenową

W piątek, 13 października 2017 r. spotkaliśmy się w zespole, aby w ramach działań projektowych przygotować maila do Młodzieżowej Rady Miejskiej. W informacji tej zapraszamy przedstawicieli Rady do udziału w grze terenowej, która odbędzie się 26 października 2017 r. o godz. 11.00. Gra ta pozwoli jej uczestnikom w aktywny i ciekawy sposób zdobyć wiedzę o historii obozu na ul. Przemysłowej. Wszystkie zadania zostały przygotowane przez uczniów naszej szkoły. A zatem zapraszamy!

Galeria zdjęć -> Przygotowujemy zaproszenie na grę terenową

Być jak Ignacy

 

    Strona projektu ->

 

 

Mikołaj Kopernik

19 stycznia 2018 r. uczniowie klasy 4c rozpoczęli swoje działania w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym "Być jak Ignacy". Będziemy eksperymentować, doświadczać i odkrywać zasady rządzące nauką. Dzisiaj na warsztat poszedł Mikołaj Kopernik :)

 

 

 

Gra terenowa

Staraliśmy się, aby nasza gra terenowa była ciekawa, a jednocześnie by jej uczestnicy zdobyli jak największą wiedzę na temat hitlerowskiego obozu koncentracyjnego dla dzieci w Łodzi.

Zadanie, które wymyśliliśmy sprawią, że  uczestnicy nie będą się nudzić! Przygotowaliśmy puzzle i rebusy. Narysowaliśmy mapki, które pomogą sprawnie poruszać się po obszarze byłego obozu, a przygotowane przez nas informacje opowiedzą o przeznaczeniu obozowych budynków.

Zaproszenie do udziału w konkursie fotograficznym

 

Jeśli jesteś uczennicą/uczniem szkoły podstawowej w Łodzi lub w województwie łódzkim, nie przestawaj czytać...

Jeśli lubisz robić zdjęcia, nie przestawaj czytać...

Jeśli jesteś dobrą obserwatorką, dobrym mówcą, kochasz piękno, jeśli... nie posiadasz żadnej z wyżej wymienionych cech, także nie przestawaj czytać...

Na pewno kiedyś słyszałeś powiedzenie „Ryby i dzieci głosu nie mają!”, ale my wolimy nasze:

DZIECI NIE RYBY I SWÓJ GŁOS MAJĄ!

Jeśli podczas wakacji, nad morzem lub w górach, albo w mieście, w słońcu, w deszczu... zauważysz coś, co chciałbyś sfotografować, ponieważ wydaje Ci się: piękne, ważne, śmieszne, dziwne, radosne, oburzające, niezwykłe. Jeśli uznasz, że chciałbyś się swoją radością, zdziwieniem, złością, zachwytem, podzielić z innymi – ZRÓB ZDJĘCIE!

Może coś Ci się podoba i uważasz, że należy to pokazać innym. Może coś Cię denerwuje i jesteś przekonana/y, że należy to zmienić. ZRÓB ZDJĘCIE! I prześlij je do nas. Wszystkie informacje na temat konkursu znajdziesz w załączonym regulaminie.

Regulamin konkursu fotograficznego -> (pdf)

 

CZEKAMY NA TWOJE ZDJĘCIE!

Gra terenowa

W ramach projektu "Dzieci nie ryby i głos swój mają" odbędzie się gra terenowa. Jej celem będzie pokazanie mieszkańcom Łodzi, co działo się w czasie II wojny światowej w obrębie ulic: Przemysłowej, Górniczej, Brackiej i Mostowskiego. Gra rozpocznie się w parku  Szarych Szeregów, przy pomniku Pękniętego Serca, po Spotkania Pokoleń. Uczestnicy zostaną  podzieleni na  grupy. Grupami opiekować się będą nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 81. Na wykonanie zadań przeznaczono godzinę.
Spotkajmy się 1 czerwca 2017 roku ok. godz. 13:30, by uczcić pamięć dzieci - ofiar hitlerowskiego obozu przy ulicy Przemysłowej.

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 81 w Łodzi

Kręcimy spot reklamowy

U nas dzisiaj reklamowo. Wszystko za sprawą spotu promocyjnego, który nagrywają uczniowie klasy 5b. Spot dotyczy konkursu fotograficznego, którego regulamin niebawem przedstawimy. Nasze działanie to realizacja zadania w ramach projektu edukacyjny "Dzieci nie ryby i swój głos mają".

Jak nam poszło? Sami niebawem ocenicie :)

 

Promujemy nasz konkurs fotograficzny

20 czerwca 2017 r. w ramach działań w projekcie "Dzieci nie ryby i swój głos mają" delegacja uczniów klas piątych uczestniczyła w sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta Łodzi.

Naszym głównym zadaniem było przekazanie informacji o naszym konkursie fotograficznym realizowanym w ramach projektu.

Dodatkową atrakcją było zwiedzanie urzędu, o którym opowiadał nam Przewodniczący Komitetu Stałego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Łodzi p. Peter Kozicki, któremu bardzo dziękujemy :)

 

 

Dzieci nie ryby i swój głos mają

W piątek, 19 maja 2017 r. rozpoczęliśmy w naszej szkole realizację projektu "Dzieci nie ryby i swój głos mają". Głównym celem projektu jest realizacja działań związanych z upamiętnianiem historii obozu przy ulicy Przemysłowej. W ramach projektu zaplanowano wiele inicjatyw. Przed nami m. in. wizyty naszych uczniów w instytucjach, spacery historyczne, opracowanie regulaminu oraz przeprowadzenie konkursu fotograficznego, opracowanie gry terenowej, stworzenie podręcznika do nauczania o historii obozu.
Swoje działania w ramach projektu rozpoczęliśmy w piątkowy wieczór. Wtedy to około 17.00 spotkaliśmy się w sali gimnastycznej, aby zaplanować pracę.

 

Następnie każda grupa zadaniowa rozpoczęła intensywną pracę.

 

Tuż po kolacji ponownie spotkaliśmy się w sali gimnastycznej, gdzie nasi uczniowie przedstawili zrealizowane przez siebie zadania. Oto ich relacje:

Grupa 1

"Jesteśmy w trakcie tworzenia regulaminu konkursu fotograficznego, zaprojektowaliśmy również obrazki do spotu reklamowego związanego z konkursem. Powstało także logo konkursu i wstępny scenariusz konkursu."

Grupa 2

"Ustaliliśmy sposoby informowania mieszkańców o uroczystości pod pomnikiem oraz całym projekcie. Będą to: plakaty rozwieszane w okolicy, ulotki wrzucane do skrzynek, ogłoszenia w kościele w czasie mszy św. Ponadto przewidujemy takie działania jak: odnowienie napisów informacyjnych dotyczących lokalizacji obozu, mural wykonany przez dzieci, konkurs na prezent dla gości projektu, list do Rady Osiedla."

Grupa 3

"Spotkanie zaczęliśmy od poznania się, następnie podzieliliśmy się na grupy, które zajęły się wybranymi przez siebie zadaniami. Dzięki temu udało nam się przygotować rebusy, puzzle i mapkę dla uczestników gry terenowej, która odbędzie się w ramach uroczystości 1 czerwca".

Grupa 4

"Podzieliliśmy się w pary, których zadaniem było nawiązać kontakt z pozostałymi grupami. Każda grupa wybrała jednego łącznika, który będzie nas informował o tym, jak przebiega praca w grupie i będzie przekazywał nam materiały".

 

Przed nami jeszcze wiele twórczej pracy. Pierwsze wykonane przez nas działania zaprezentujemy już 1 czerwca 2017 r. Podsumowanie projektu planowane jest na dzień 11 grudnia 2017 r.

Dzieci nie ryby i swój głos mają

 

 

Rozpoczynamy projekt ->

 

 ````````````````````````````````````````````````````````

KONKURS FOTOGRAFICZNY

Przygotowanie spotu reklamowego ->

 

 

Zaproszenie do udziału w konkursie ->

Regulamin konkursu fotograficznego ->

Wizyta na sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Łodzi w Urzędzie Miasta Łodzi ->


 

  ````````````````````````````````````````````````````````

 

Wyniki konkursu fotograficznego "Dzieci nie ryby i swój głos mają"

Komunikat:

Ponieważ termin przyjmowania prac w konkursie fotograficznym "Dzieci nie ryby i swój głos mają" został przesunięty z 30 września na 31 października, uprzejmie informujemy, że również rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie listy zwycięzców nastąpi w terminie późniejszym - nie 15 - go, ale do 30 - go listopada 2017 roku.
Niezmiennym pozostaje termin wręczenia nagród, które zaplanowano na 11 grudnia 2017 roku, podczas uroczystego podsumowania projektu "Dzieci nie ryby i swój głos mają", które odbędzie się w Szkole Podstawowej nr 81 w Łodzi. 

Wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za zgłoszone prace fotograficzne!

Organizatorzy

 

Znamy już wyniki konkursu fotograficznego ->

 

 

GRA TERENOWA

Gra terenowa (zaproszenie) ->

Gra terenowa gotowa ->

  ````````````````````````````````````````````````````````

 

Kaczka i znicz ->

  ````````````````````````````````````````````````````````

 

Przygotowujemy zaproszenie na grę terenową ->

 

Warsztaty fotograficzne ->

 

Podsumowanie projektu ->